!
Hej.
Har dragit sönder gängorna på oljedräneringhålet längst ner på mitt SX drev. Tänkte sätta dit Helicoil. Hur tar jag bort drevet? Jag har koll på de sex bultarna´och tiltcylindrarna men inte hur växelvajern ska lossas. någon som vet? Gärna bilder.
2012-10-25 11:05
Björn Lindström
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
Hvorfor afmontere drevet ?
För att slippa stå ute och borra och gänga. Eventuellt lämnar jag in detta arbete till en verkstad i vinter
2012-10-31 14:42
Björn Lindström
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
Ta bort saxpinnen ytterst på reglagekabeln skruva ut kontramutter och tärning. Lossa låsplattan med en 3/8 ringnyckel och dra ut den.Så är det klart Se länk
http://coronet.st/sxdrev.html
Tack för svar. Nu ska jag ner och plocka av drevet
2012-11-03 10:59
Björn Lindström
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
Den här diskussionen är mer än 5 år gammal. Vänligen starta en ny diskussion om du vill fråga något.