!
Jeg har hatt min båt forsikret hos Atlantica i Sverige til bra Coronet vilkår i flere år. Nå har Atlantica fått ett kontor i Norge og flytter norske kunder til Norge. Jeg har mottatt ett tilbud på forsikring for 2011 der premien er 27% høyere enn for 2010. Det er heller ikke nevnt utvidet tid i sjøen til 1. nov., eller 75% redusert egenandel etter 10 skadefrie år. Mitt spørsmål til klubbens ledelse er om dere er kjent med at Atlantica flytter norske kunder til Norge og om de samme Coronet vilkår skal gjelde i Norge.
2010-12-11 16:28
Bjørn Wiken
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
Hmm. Jeg har akkurat samme diskusjonen gående med Atlantica Norge. Per telefon avtalte jeg med dem at forsikringen skulle overføres til Norge med uendrede betingelser. SÅ kom fakturaen som var på nøyaktig det samme premiebeløpet. Men i norske kroner - altså en økning på 18% selv etter et løfte om uendrede betingelser.
Ganske dårlig. Her hadde de muligheten til å si "Nå skal vi gi dere enda bedre service med et lokalt tilbud i Norge!" I stedet valgte de å vise det frem som at de ikke lenger får lov å forsikre oss fra Sverige, og at premien er mye høyere fra Norge.
Denne typen kundebehandling gjør at jeg ikke lenger kan anbefale Atlantica.
2010-12-11 16:37
Lars Myren
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
Hej på er alla i Norge, Jag ska tala med Atlantica om detta under kommande vecka.
2010-12-11 19:14
Bengt Wåhlin
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
Jag har talat med Atlantica som säger att de ska snacka med Norge och lösa problemet med villkoren och premierna.
2010-12-17 10:00
Bengt Wåhlin
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
så mycket värde som det finns i norska oljedollar kan inte det vara ett problem ! värre med oss fattiga svenskar som har devalverade kronpesetas ! god jul alla coronet ägare från Rutger Jönåker
2010-12-17 14:22
Rutger Jönåker
Hei Bengt,
Takk for hjelpen! Er det noe(n) vi kan referere til når vi diskuterer forsikring med Atlantica Norge?
2010-12-18 05:47
Lars Myren
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
Jag kommer att få kontaktuppgifter på personalen i Norge
2010-12-18 17:06
Bengt Wåhlin
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
Hei Bengt,
Har det vært noe fremgang i diskusjonen med Atlantica?
Vårt lokale kontor er fremdeles like vanskelig, og nekter å videreføre forsikringen til avtalte betingelser.
2011-01-19 14:23
Lars Myren
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
Bump.
Kom Atlantica opp med kontaktpersoner/referanser?
2011-01-25 22:29
Lars Myren
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
Alla medlemmar med Atlanticaförsäkring kan kontakta följande personer.
Jan Helge Grimseid +47796202020
Elisabet Wergeland 800 651 17 Kundtjänst har passning hela tiden
Elisabeth.wergeland@atlkantica.no
jan.helge.grimseid@atlantica.no
info@atlantica.no
2011-01-31 08:59
Bengt Wåhlin
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
Hei Bengt,
Mange takk for info. Dessverre er dette de samme personene som lovet overføring til eksisterende betingeliser og deretter brøt dette løftet.
2011-02-01 08:56
Lars Myren
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
Jag har fått annan information från Atlantica Sverige. Jag ska kolla igen
2011-02-01 16:22
Bengt Wåhlin
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
Er det noen ny info fra Atlantica? Har klubben en avtale med den norske avdeligen av Atlantica med samme vilkår som den i Sverige? Har forsøkt å sende inn en bestilling via linken på siden her, men har ikke fått noen tilbakemelding...
2011-03-07 20:10
Bjørn Wiken
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
Vi har talat med Atlantica som säger att rabatterna ska vara likadana i Norge fast i NOK. Med andra ord som lägst 0,66%
av försäkringsvärdet.
Vi ska uppmärksamma Atlantica på att de måste vidarebefordra mailen från vår hemsida som kommer från våra Norska medlemmar så att de blir rätt behandlade och att svaren kommer snabbt från norska Atlantica
Kan någon maila mig ett norskt försäkringsbrev så vi kan se rabatterna och tala med Atlantica med faktiska siffror
bengt.wahlin@coronet.nu
2011-03-08 19:30
Bengt Wåhlin
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
Hei Bengt,
Hvilken rabatt som gis fremkommer ikke av avtalen; de viser ingen brutto/netto rabatt-kalkyle. Ved overføring fra Sverige til Norge ble forsikringsverdien oversatt fra SEK til NOK, men premien beholdt i nominelt samme beløp (ikke oversatt til NOK). Med andre ord en premieøkning på 17% for samme forsikringsverdi.
Jeg kan scanne en kopi og sende deg per mail.
2011-03-09 07:39
Lars Myren
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
Er det noen norske Coronet medlemmer som har tegnet avtale med Atlantica eller har dere tegnet forsikring i ett annet selskap? Pr idag er min båt uforsikret og det kjennes ikke så bra ut. Om noen har funnet bra selskap mottas gjerne tips om dette.
2011-03-31 21:09
Bjørn Wiken
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
Jeg har forsikret min 32 Oceanfarer i Alandia i Sverige til bra pris.
2011-04-01 23:54
Sven Erik Johansson
Medlem
Noe nytt fra Atlantica Norge?
2011-05-14 16:25
Bjørn Wiken
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
Jag bor i Norge men har Atlantica Sverige, men jag har även båten i Sverige.
2011-05-14 19:08
Peter Flink
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
Siste vennlige hilsen fra Atlantica i Norge: En økning i årlig premie på 25% !!! uten noen som helst forklaring eller kommentar. Bare en ny giro med 25% høyere pris. Det kom heller aldri noen oppfølging etter klagen over 17% økt premie da forsikringen ble overført til Norge for to år siden.
Stemmer dette med prisreguleringen som andre medlemmer opplever? Nå har jeg snart fått nok av dette ****bolaget!
2012-11-15 20:44
Lars Myren
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
Jepp, jeg hadde samme opplevelse og byttet fra Atlantica til Gjensidige i vår. Atlantica skrudde opp prisen for meg også med 25% i mars og sa at dette måtte jeg regne med, da jeg hadde hatt så lav premie fra før siden den hadde blitt tegnet i Sverige.
Snakket med Gjensidige, der jeg har mine andre forsikringer, og fikk et tilbud under det Atlantica kunne nå tilby. Så gjenstår det å se om Gjensidige setter opp premien vesentlig på båten til neste år.
Vi undersöker detta ärende nu och återkommer under nästa vecka med svar.
2012-11-18 10:01
Mats Öhlin (ordförande)
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
Jeg ble oppringt av Atlantica i dag - godt å se at klubben betyr noe i Atlantica.
Prisøkningen på 25% ble reversert. Det er bra.
Det som ikke er like bra var at jeg kjenner fremdeles ikke at Atlantica har tatt ansvar for avtalebruddet ved overføringen til Norge. For å gjøre saken verre ble jeg servert en historie om at overføringen til Norge var motivert i norsk forsikringslov. Da representanten ble bedt om å vise til hvilken lov dette var kom han til slutt tilbake og forklarte at overføringen kun var motivert i Atlanticas egen preferanse. Det var ikke bra.
Så alt i alt er jeg fornøyd med at klubben blir lyttet til og at premien ble satt ned, men jeg er ikke imponert over profesjonaliteten.
Men snart er det sommer!...
2012-11-19 13:56
Lars Myren
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
Hej Lars
Klubben har haft kontakt med Atlantica som du vet för att reda ut ditt problem. Vi är mycket angelägna om att alla medlemmar ska få den bästa försäkringen för sina Coronet båtar.
Nedan följer ett citat från Atlantica
Kristina Norman, marknadsansvarig på Atlantica Sverige
" Vi kan bara beklaga att er medlem som har sin båt i Norge fått en premiehöjning. Mina norska kollegor har inte höjt premierna för Coronetter utan det har blivit ett systemfel som genererat detta. Med andra ord så har det varit "skit bakom spakarna" någonstans på vägen och det är väldigt tråkigt. Atlantica och Coronetklubben har haft ett samarbete under många år och det bygger på en dialog därför är det extra olyckligt när detta händer. Ni som båtägare och medlemmar i Coronetklubben har hitintills haft få antal skador och därför har vi som försäkringsbolag kunnat erbjuda er en förmånlig premie. Vi har också kunnat hitta andra delar i försäkringen som vi då lagt med i den paketlösning som vi erbjuder er som medlemmar. Vi på Atlantica är mycket måna om vårt samarbete och vi beklagar att detta har inträffat"
Atlantica har varit i direkt kontakt med dej och som jag förstår är du nöjd med svaret du fick tillbaka.
Med Vänliga Hälsningar
2012-11-28 17:56
Mats Öhlin (ordförande)
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
Hva koster det å forsikre en 32 OF i Atlantica, da? Ansvar og full kasko?
2012-12-03 16:42
Aage Halvorsen
Hej Aage, priset beror på värdet och den självrisk du väljer
Har du 10 års skadefrihet så kan du välja en självrisk på 20.000
och få 75% rabatt mao 5000.
En båt med värde 500 000 självrisk 20000 kostar ca 3150 / år
i Sverige. Vad den kostar i Norge vet jag inte men logga in på hemsidan så kan du skicka in en anmälan/förfrågan som inloggad medlem.Du får då priset för medlemmar i klubben.
2012-12-04 08:33
Bengt Wåhlin
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
Atlantica båtforsikring i Norge legger ned sin virksomhet og jeg kan ikke forsikre min Coronet der.
Har Atlantica forsikring noe tilbud til norske Coronet eiere?
Kan jeg forsikre min båt gjennom Coronet Yacht Club og Atlantica forsikring i Sverige?
Jeg har også henvendt meg til Atlantica som har avist meg som ny båtkunde for min 24 weekender.
Jeg har også henvendt meg til Atlantica som har avist meg som ny båtkunde for min 24 weekender.
Jeg er som dansk bådejer forsikret i Atlantica i Sverige.
Det går vældig fint.
2015-02-09 18:55
Poul Erik Marvig
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
Jag är visserligen svensk men är utvandrad och bor på Hamar och har bägge mina Coroneter försäkrade i svenska Atlantica.
Nu har jag dom i Sverige men det spelade ingen roll fick jag besked om när jag tecknade försäkring.
2015-02-09 23:47
Peter Flink
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
Da forsøker jeg å sende inn en forespørsel til Atlantica via websiden her. Det burde det vel gå bra å forsikre en norsk Coronet i svenske Atlantica også.
Er det noen i styrelsen som kjenner noe til dette?
Jag kollar med Atlantica.
Ett bättre sätt att snabbare få kontakt/hjälp av någon i styrelsen är att gå in på Kontakt här på hemsidan.
Nu har jag fått lite info från Atlantica.
Atlantica försvinner som varumärke i Norge. Tryg Försikring A/S som är huvudägare av bl.a. Atlantica kommer att säga upp de som har försäkringar idag och samtidigt erbjuda en ny försäkring i Tryg´s namn. Om så inte sker kontaktar ni Atlantica Sverige. Klubben kommer att kontakta Tryg för mer info.
Har kontaktet Tryg Forsikring a/s.
De har ikke gitt noen tilbakemelding.
Venter på svar om samarbeid / betingelser.
Atlantica legger ned i Norge.
De Norske som har forsikringen i dag må ta kontakt med Atlantica i Sverige på telefon 0046 86 84 120 00
Norske medlemmer vil få den samme spesialavtalen.
De som vil ha et tilbud bruker søknaden som ligger på forsikringslinken.
Hilsen Ole Kristian Moen
Atlantica/Tryg Norge
Kontaktet Tryg Norge og fikk tilbud om å videreføre forsikringen med drøyt tre ganger så høy premie.
Ringte deretter Atlantica Sverige og fikk tilbud på samme nivå jeg har i dag. Kjempeservice og de ordnet alt på telefon der og da.
Anbefales til andre i samme situasjon.
Vennlig hilsen Bård
Fint at avtalen med Atlantica fungerer.
Takk Bård bra med tilbakemeldinger.
Norsk Coronet forsikret i Atlantica Sverige.
Jeg sendte en forspørsel til Atlantica via klubbens web-side. Svaret kom raskt og prisen var meget bra, andre norske forsikringselskaper hadde mer enn dobbelt så høy pris.
En takk til klubben som har sørget for at også norske medlemmer kan benytte seg av Atlantica Coronetforsikring.
Min Coronet er nå forsikret i Atlantica Sverige.
Herlig!
Jeg har lenge krysset fingrene for at Atlantica Norge skulle gå under, så vi kunne gå tilbake til Atlantica Sverige. Dette blir bra!
2015-03-13 08:44
Lars Myren
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
Den här diskussionen är mer än 5 år gammal. Vänligen starta en ny diskussion om du vill fråga något.